Majlis Persaraan En. Teng Say Kow


Pada 11 Januari 2013, SMK Sri Sentosa telah mengadakan majlis persaraan untuk En. Teng Say Kow. Majlis bermula pada 10 pagi. Majlis yang gilang gemilang ini dimulakan dengan perarakan masuk En. Teng dengan diiringi barisan pentadbir dan AJK PIBG 2011/2012, bersama dengan tarian singa dan naga. Pelajar dan guru2 bersorak dan bertepuk tangan tanda penghargaan ke atas khidmat bakti En. Teng Say Kow di sekolah selama ini.

En. Teng Say Kow telah berkhidmat di SMK Sri Sentosa selama lebih 30 tahun. Guru yang mengajar  subjek Matematik ini sangat disayangi dan disenangi oleh kebanyakan guru & pelajar.

Majlis dimulakan dengan bacaan doa daripada En. Nik Muhamad Khairi. Seterusnya, penyampaian ucapan dimulakan oleh wakil pelajar, diikuti dengan ucapan daripada En. Foo Tak Chu selaku YDP PIBG 2011/2012, En. Lim Tua Pai selaku Pengerusi Kelab Guru 2013/2014, En. Teng Say Kow yang diraikan dan akhir sekali daripada Pn. Hjh Rahmah, pengetua cemerlang SMK Sri Sentosa.

Seterusnya acara pemotongan kek dilangsungkan. Semua warga sekolah menyanyikan lagu "Selamat Hari Lahir" kepada En. Teng. Acara seterusnya adalah penyampaian hadiah daripada warga sekolah kepada En. Teng.

Persembahan daripada pelajar tidak kurang hebatnya. Sangat menghiburkan dan menyentuh perasaan En. Teng dan seluruh warga sekolah. En. Teng juga tidak lepas peluang untuk menari bersama pelajar.

Akhir sekali, En. Teng diarak untuk bersalaman dengan guru-guru dan pelajar-pelajar tanda selamat tinggal. Guru-guru & staf seterusnya menjamu selera dengan menu nasi kandar yang enak. Tak lupa sekalung tahniah kepada Kelab Guru & Staf 2013/2014 yang berjaya menganjurkan majlis yang hebat ini.

Selamat bersara En. Teng!

TETAMU SEDANG ONLINE